Διαδικτυακή Διάλεξη με θέμα «"It is necessary that the good always has evil as its contrary." Proclus and Simplicius on Plato’s Theaetetus 176 a» (εισηγητής: Carlos Steel)

Mε την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος A. Σ. Ωνάση (χορηγικό έτος 2023), το ερευνητικό πρόγράμμα «Μεταξύ Αθήνας & Αλεξάνδρειας. Πλατωνισμός, 3ος–7ος αι. μ.Χ.» (2022-2024), σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνιστικών Σπουδών της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης, διοργανώνει σειρά διαλέξεων Νεοπλατωνικής φιλοσοφίας. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Ζoom στις 7μμ. (ώρα Ελλάδος). Για τo εαρινό εξάμηνο του 2024, οι διαλέξεις επικεντρώνονται στα νεοπλατωνικά υπομνήματα στους πλατωνικούς διαλόγους, τα οποία, μαζί με τα αντίστοιχα υπομνήματα στα έργα του Αριστοτέλη, απετέλεσαν το κύριο μέσο φιλοσοφικής έκφρασης κατά την Ύστερη Αρχαιότητα.  
Οι συναντήσεις είναι ανοικτές σε όλες και όλους!


Την Τετάρτη 17 Απριλίου στις 19:00 ο επίτιμος καθηγητής Carlos Steel (University of Leuven) θα μιλήσει με θέμα: «"It is necessary that the good always has evil as its contrary." Proclus and Simplicius on Plato’s Theaetetus 176 a». Η ομιλία και η συζητηση θα γίνουν στα αγγλικα.

Περίληψη
If all things ultimately proceed from the One-Good, how can Socrates say that evil occurs by necessity and that it is contrary to the Good? In my lecture I will present how Proclus and Simplicius explain this provocative Platonic text. The necessity of evil is due to the fact that the procession of all things must include things that may change and go wrong. “If the creator had really wanted to create a world where no evil could occur, he would no longer be good.” (Simplicius). All forms of evil originate as defects, shortcomings in beings. They have no being of their own, but owe their reality to the fact that they are present in beings, parasite on them as para-hypostaseis. For that reason, Socrates in Theaetetus calls evil not a contrary to the good, but a subcontrary (hupenantion).

O σύνδεσμος για τη συνάντηση (θα χρειαστεί να κάνετε εγγραφή) βρίσκεται ΕΔΩ.